Téri tájékozódás
Kicsit pang most a kézműves ötlettáram. Valahogy ez a január vége, februári időszak olyan nehézkes. A téli, havas képekkel már mindenkinek tele a hócipője, farsangra viszonylag kevés ötletem van - lehet, bennem van a hiba. Színeztünk álarcokat, díszítettünk is (majd mutatok!), készültek ugye az előző bejegyzésben mutatott árnyképek, valamint tervezek még egy nagy, farsangos témájú faliképet készíteni, de kb ennyi. Ja, meg a lampionok. Szívesen fogadok további ötleteket!
Kézműves ötletek híján még jobban a fejtörőnek, játéknak álcázott készségfejlesztő feladatlapok felé fordultunk, szinte már be sem merek menni ilyenek nélkül. Megmutatom az egyik favoritunkat, ami ráadásul remekül fejleszti a téri tájékozódás képességét, az irányok ismeretét.
Az alapja egy táblázat, ezen most épp egy méhecske keres virágokat. Hogy merre kell mennie, azt mi mondjuk meg. A gyerekek pedig, követve az utasításokat, megkeresik, melyik virágra szállt.

Eleinte segíthetjük a dolgot táblázattal, amin be vannak rajzolva a nyilak. Ez egy közepes nehézségű feladvány, még segítenek a nyilak, de már becsapós, a méhecske két helyen is kitérőt tesz, mielőtt célba érne.
Később már csak mondjuk: jobbra, le, jobbra, jobbra, fel, fel, fel, jobbra, fel, balra, balra, le.
Egy-egy táblázatot felhasználhatunk többször is, újabb tervekkel, de persze izgalmasabb, ha van több féle, pl ecsetek különböző színű festékes tubusokkal, madárka gyümölcsökkel, vagy hasonlók.
A táblázathoz van egy másik feladat is. Itt be kell számozni mind a sorokat, mind az oszlopokat, a feladvány pedig a következőképpen néz ki:
Természetesen a feladat mellé kell rajzolni, milyen színű virág (milyen gyümölcs, festék) található a jelölt sorban-oszlopban.
Lehet variálni, néha az oszlopot tesszük előre, néha a sor, így még jobban kell koncentrálni. Nem olyan könnyű, mint amilyennek látszik!
Otthoni ügyeskedésre is jó, az enyémek imádják!
Kézműves ötletek híján még jobban a fejtörőnek, játéknak álcázott készségfejlesztő feladatlapok felé fordultunk, szinte már be sem merek menni ilyenek nélkül. Megmutatom az egyik favoritunkat, ami ráadásul remekül fejleszti a téri tájékozódás képességét, az irányok ismeretét.
Az alapja egy táblázat, ezen most épp egy méhecske keres virágokat. Hogy merre kell mennie, azt mi mondjuk meg. A gyerekek pedig, követve az utasításokat, megkeresik, melyik virágra szállt.

Eleinte segíthetjük a dolgot táblázattal, amin be vannak rajzolva a nyilak. Ez egy közepes nehézségű feladvány, még segítenek a nyilak, de már becsapós, a méhecske két helyen is kitérőt tesz, mielőtt célba érne.

Egy-egy táblázatot felhasználhatunk többször is, újabb tervekkel, de persze izgalmasabb, ha van több féle, pl ecsetek különböző színű festékes tubusokkal, madárka gyümölcsökkel, vagy hasonlók.
A táblázathoz van egy másik feladat is. Itt be kell számozni mind a sorokat, mind az oszlopokat, a feladvány pedig a következőképpen néz ki:
Lehet variálni, néha az oszlopot tesszük előre, néha a sor, így még jobban kell koncentrálni. Nem olyan könnyű, mint amilyennek látszik!
Otthoni ügyeskedésre is jó, az enyémek imádják!
A téri tájékozódás ötlete nekem most aranyat ér. Leendő ovisokat mérek szerdán (játszóháznak álcázva), ez tökéletes lesz oda. Köszi! A kollégák közül senki sem ezzel a témával foglalkozik. Köszíííííííííí!
VálaszTörlésAmúgy pedig igazán készíthetnél egy tematikus valamit, amiben összegyűjthetnéd aktualitásokra bontva az eddigi és majdani ötleteidet. Tanító néni, légyszíves!...:)))
:) Nekem is eszembe jutott. De tudok ajánlani e témában remek blogokat!!! Majd írok!
VálaszTörlésÉs örülök, hogy kollégák leszünk :)
Várom! Hogy aztán én is csináljak ezt - azt...:) a tanítványokkal! Másra állt be az agyam az elmúlt két évben és egyelőre a technika órákra semmi ötletem. Írj feltétlen légyszíves! Kösz! :)
VálaszTörlés